poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

2000-2006 | silnik: S54
kameleon m3
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 13, 2014 21:22
Auto: e46 m3 bmw e9

poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: kameleon m3 » śr lip 23, 2014 20:02

Witam mam zamiar wymienic wszystkie tuleje gumowo metalowe w zawieszeniu poniewaz auto czasami dziwnie sie zachowuje na drodze pływa... Zastanawiam sie nad montazem poliuretanow . Czy ktos z was jezdzi na tym,jakie opinie. Podobno są wytrzymale i sztywniejsze :?: dla jasności ma być to montowane do e46 m3 cabrio . Zgóry dzieki za info pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Lassie » śr lip 23, 2014 20:20

Obspawana podłoga i jazda wyczynowa (chociaż średnio to widzę w cabrio) - lepsze są wzmacniane, sztywne (metal), choć przy częstych trackdayach i równych jak stół drogach - można próbować (oczywiście w/w wzmocniona podłoga to mus).

Jazda po polskich kraterach - zapomnij, przeżegnaj się i przeproś Chrystusa za nieczyste myśli.

kameleon m3
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 13, 2014 21:22
Auto: e46 m3 bmw e9

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: kameleon m3 » śr lip 23, 2014 21:59

u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba :) poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: ciah » czw lip 24, 2014 10:53

kameleon m3 pisze:u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba :) poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?
Będzie precyzyjniej :)
W M5 E34 mam zestaw powerflexa założony na nowe wahacze i tuleje belki- 20 kkm przelotu w moich rękach, wszystko jest ok.
W E39 na ,,leciwe'' z racji przelotu wahacze Lemfordera (technicznie bez luzów na sworzniach) oraz tuleje tylnej belki założyłem poli z Olkusza - przeleciałem na tym już około 7 tysięcy po różnych polskich drogach - jest ok.
Plus- jak wspomniałem - precyzja prowadzenia, brak odczuwalnego ,,opóźnienia'' przy skręcaniu.
Z minusów - jest nieco głośniej na np. kostce brukowej ;)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

kameleon m3
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 13, 2014 21:22
Auto: e46 m3 bmw e9

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: kameleon m3 » czw lip 24, 2014 21:50

ciah pisze:
kameleon m3 pisze:u mnie podłoga jest idealna nie spawana i raczej niemam ochoty zeby ja spawać no chyba ze bedzie taka potrzeba :) poza tym Cabrio raczej nie bede jezdzil na torze auto raczej sluży mi do codziennego zapierdalania po ulicach.Dlatego chodzi mi najbardziej o zachowanie auta na drodze czy bedzie podobnie jak na seryjnych gumach ?
Będzie precyzyjniej :)
W M5 E34 mam zestaw powerflexa założony na nowe wahacze i tuleje belki- 20 kkm przelotu w moich rękach, wszystko jest ok.
W E39 na ,,leciwe'' z racji przelotu wahacze Lemfordera (technicznie bez luzów na sworzniach) oraz tuleje tylnej belki założyłem poli z Olkusza - przeleciałem na tym już około 7 tysięcy po różnych polskich drogach - jest ok.
Plus- jak wspomniałem - precyzja prowadzenia, brak odczuwalnego ,,opóźnienia'' przy skręcaniu.
Z minusów - jest nieco głośniej na np. kostce brukowej ;)
Ok dzieki za podpowiedz ... Auto mam od niedawna wiec zaczne najpierw od ustawienia zbieżnosci kół i wymiany opon moze to jest przyczyna a jezeli prowadzenie nie zmieni sie to bedzie trzeba posprawdzac gumy i podjac decyzje ;) a co do poli to tez slyszalem od znajomego ze sa glosne np na przejazdach kolejowych itp a niechcial bym zeby dzwiek zawieszenia w moim cabrio przypominal driftowoz ;)

Awatar użytkownika
2fast4u
Posty: 181
Rejestracja: pn kwie 22, 2013 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: 2fast4u » pt lip 25, 2014 01:21

Ja nie miałem, kolega jeździ do dzisiaj w e36 na poli więc podzielę się jego doświadczeniem z racji tego że na to forum nie zagląda.
Ostrożnie dobierać twardość!!
Kolega ma komplet w zawieszeniu na beton i łączniki staba wymienia średnio co 2 miesiące jazdy po polskich drogach.
Miał również w dyfrze, pod skrzynią i silnikiem - te wyleciały szybko.
Nie mam jego foto więc posłużę się przykładowym z netu
Obrazek
Poli za twarde - nie tłumi drgań i pęka element koło poli. W necie jest sporo fot tego typu uszkodzeń (przy czym częściej pęka to ucho w którym siedzi poli niż tak jak na tej focie).

Przy cenach części do m3 e46 nie wiem czy bym ryzykował. Ja do swojej wsadzę nowe ori gumy i zapomnę o sprawie (jak będę miał taką potrzebę).
Obrazek

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Broder » pt lip 25, 2014 08:28

kameleon m3 pisze: zaczne najpierw od ustawienia zbieżnosci kół i wymiany opon moze to jest przyczyna a jezeli prowadzenie nie zmieni sie to bedzie trzeba posprawdzac gumy i podjac decyzje ;)
Masz wywalone tuleje wahaczy wzdluznych na 100%
Jesli obawiasz sie internetowych opinii o poliuretanach, to nie musisz przeciez zakladac calego kompletu.
Wymien te tuleje na poliuretanowe + tuleje wahaczow przenich i dopiero zrob zbieznosc, odczujesz duuza roznice w prowadzeniu auta.

Ja jezdze od ponad roku na poli zoltych twardych z olkusza i nie mam z nimi zadnego problemu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Maros » pt lip 25, 2014 10:54

Kup oryginały i zapomnij na jakiś czas o sprawie. Nie ma co się bawić w to w aucie do jazdy po mieście a w szczególności Cabrio.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: porscheee » pt lip 25, 2014 13:37

tak jak Maros pisze
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

Awatar użytkownika
Broder
Posty: 144
Rejestracja: pt paź 09, 2009 22:56
Lokalizacja: Wrocław / IOM
Kontakt:

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Broder » pt lip 25, 2014 14:40

Dziwne podejscie. Jak cos mi sie spieprzy to zawsze szukam alternatywy naprawy elementem mocniejszym niz ten ktory sie zepsul. Wymieniajac 4 tuleje wahaczy na polibusze nic innego sie nie zmieni oprocz znacznie lepszego prowadzenia auta I lepszej reakcji na ruchy kierownica. Nie wiem co ma tu do rzeczy to ze jest to cabrio czy jezdzi po miescie?
Tuleje wachacza wzdluznego to bolaczka chyba kazdego bmw, ale jak ktos lubi naprawiac 2 razy ...
Obrazek

Awatar użytkownika
Maros
Posty: 2546
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
Auto: M5F10, M3E92, M3E46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Maros » pt lip 25, 2014 14:51

No właśnie to pouliretany lubią się sypać. I właśnie dlatego odradzam koledze ich zakładanie, bo raz pojeździ dłużej niż seria a raz padnie po 100km. A ori to ori, swoje przetrwa.

I żeby nie było jeździłem i na Powerflexie i na Deuterze z Olkusza. W jednym i drugim przypadku seria wytrzymała o wiele dłużej.

Awatar użytkownika
porscheee
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 21:24
Auto: 9x911
Lokalizacja: Gdynia

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: porscheee » pt lip 25, 2014 18:34

jeździłem na poli w porsche max 2 sezony - rozpadła się , na serii wiele lat zyła w tym samym aucie , wytrzymałość seri na bank x3 albo lepiej , no i te piski czeste dziwne dzwieki jak już nie jest czysty ...
06/00 996 Turbo Manual Seal Gray/Black
07/02 996 Turbo Manual Polar Silver/Grey
02/03 996 Turbo Manual Carrera White/Gray
05/03 996 Turbo Manual Seal Gray/Black

kameleon m3
Posty: 14
Rejestracja: wt maja 13, 2014 21:22
Auto: e46 m3 bmw e9

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: kameleon m3 » pt lip 25, 2014 23:03

porscheee pisze:jeździłem na poli w porsche max 2 sezony - rozpadła się , na serii wiele lat zyła w tym samym aucie , wytrzymałość seri na bank x3 albo lepiej , no i te piski czeste dziwne dzwieki jak już nie jest czysty ...
no właśnie chodzi mi też o to żeby nie było jakiś nie potrzebnych dzwięków.Jak by to bylo coupe z klatką i kubłami to moze by mi to nie przeszkadzało ale w fabrycznym cabrio pewnie by mnie to wku..... poza tym jezeli chodzi o wytrzymalosc to wiadomo ze zdania beda podzielowe a seria i tak swoje wytrzyma :) ale kazde opinie sa jak najbardziej cenne :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: kostek_ja » sob lip 26, 2014 22:27

Ja PU bardzo lubię, jest to bardzo dobry materiał, ale nie idealny, nie do wszystkiego, a oferta Powerflexa jest też mocno marketingowa. Wszystkie problemy wynikają z niedokładności przy montażu i/lub braku wiedzy na ten temat. Mam u siebie PU, w tym produkty wcześniej wymienionej firmy i sobie chwalę. Nie mniej jednak zdecydowanej większości radziłbym zostać przy serii.

Michal_W
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 02, 2013 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: poliuretany e46 m3 co sądzicie ...?

Post autor: Michal_W » śr lip 30, 2014 00:44

Powiedzcie mi co z Poli wrzucić do uzywanego na codzień M3 e46? Chciałbym najbardziej wyeliminować "GUMOWATOŚĆ" ukladu kierowniczego. Chciałbym aby był jak najbardziej bezpośredni.

ODPOWIEDZ